Menu

Mousse Mangga... Sedapnyeeee Di Kala Panassss Nieee....

بسم الله الرحمن الرحيم


Hahaha~ Ada orang tu panassss!!! So, pe kata kita share benda niii...untuk sejukkan tekak di kala cuaca panas macam ni. Even malam-malam punnn, still bole makan kan??? Resepi asal dari blog orang yang panas.


Bahan-bahannya:

1 sudu besar gelatin
100 ml air panas
200 gram isi buah mangga
50 gram gula halus
1 camca besar jus lemon
200 ml whipping cream (ceq guna 2 cawan whipped cream)

Cara-cara membuatnya:

  1. Kisar isi mangga dan gula halus serta whipping cream hingga sebati. Ketepikan. Masukkan gelatin dalam air panas dan kacau hingga larut dan jernih. Masukkan dalam kisaran buah mangga tadi bersama dengan jus lemon, kacau hingga sebati.
  2. Tuang dalam bekas sesuai, simpan dalam peti sejuk hingga beku. Hias dengan potongan buah mangga sebelum dihidangkan. Sedap dimakan kala dingin...

Perghhhhh!!! Jeles tak, jeles tak??? Hahaha~

Ceq kata: Sedapppppnyeeeeee!

6 comments:

Miss Ran said...

sgt jeles...yeah..sdp..gelatin ade kat umah tu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

ermm pasti sedap kan adik cumil?

putERi-kAtEk said...

tak nak masuk sini!!!! tak nak masuk sini!!!!!! huwaaaaaaaaaaa..... panasssssssssssssssss

Sunah Mohammad said...

@Miss Ran

nanti buatlah ye iffah~ ^_^

Sunah Mohammad said...

@Lydia Miza(Aidyl Azim)

sedap, sedappppp!!!! ^_^

Sunah Mohammad said...

@putERi-kAtEk

hahahahhahaha! sejukkk...sedappppp...

Author

authorHello, this food blog belongs to Sunah Sakura. I'm very fond of food. Nice food must be shared with others.
Learn More →



Blog Stats