Laksa Kelantan dan Kek Coklat Solo Molo


Sempena raya haji hari tu, sempat jugak berziarah ke rumah kawan usu kat Putrajaya. Kawan usu tu orang Terengganu, isterinya pulak orang Kelantan. First time makan laksa Kelantan. Dan biasalah, kat Semenanjung ni laksa dia guna isi ikan. Lain dengan laksa Sarawak yang guna air rebusan ayam dan udang. Saya dapat kongsikan gambar dia aje la ye, resepi dia lupa pulak nak mintak hari tu. Hehehe...


Lepas tu, dapat pulak Kek Coklat dari sorang rakan blogger ni. Blogger Solo Molo, penjual kek coklat dan cupcakes~ Ehehe... Kek coklat dia ni sangat gebu dan lembut. Berbeza dengan kek coklat moist yang saya buat sebelum-sebelum ni, blogger Solo Molo guna soda bikarbonat dalam kek dia, so kek jadi lebih mengembang, berongga dan gebu. Kalau macam yang saya buat tu, kek dia padat. Haa...tu beza dia, ok? Nak tau resepi Kek Coklat blogger Solo Molo ni? Cer tanya dia eks... Nak buat tempahan pun boleh juga. :)

P/S: Dia pernah bagi resepi dulu, tapi dalam inbox FB. Lembab pulak internet ni. Asyik loading aje inbox tu dari tadi. Huhuhu.
Sunah Sakura

| JDT Blogger | UTM PhD Student | Part Time Baker @ Selera Sakura | Email: siti_hasunah@yahoo.com

3 Comments

  1. Lom pnh rasa laksa Kelantan heheh..

    Kek cekelet tu memikat aiii laa Sunah :)

    ReplyDelete
  2. laksa best...tp lg suka laksam~

    kek cekelet? nak~

    ReplyDelete
Previous Post Next Post