Menu

Re-Post: Pasta Carbonara Siap!



Alhamdulillah... Akhirnya, menjadi jugak nak buat pasta hari ni. Breakfast pasta! :D Semalam kan cakap nak buat satu hari ni...hehehe. Meh, nak kongsi resepi~

Pasta Carbonara

4 ulas bawang putih (dicincang halus)
1 buku mentega buttercup
1 tin Campbell Mushroom Soup Classic
1 kotak kecil susu segar
3/5 keping cheese KRAFT (yang jenis lain pun leh gak)
sedikit dada ayam (dipotong dadu)
sedikit lada hitam kisar
spaghetti/fettucine/mana-mana jenis pasta

Cara-cara membuatnya:

Amek sikit mentega, letak dalam periuk, then panaskan.
Agak-agak dah cair dan naik bau, masukkan bawang putih tadi. Goreng sampai kuning baru masukkan ayam. Bila da masak, angkat. Tutup api ye.
Lepas tu, masukkan Campbell Mushroom Soup Classic ke dalam periuk tadi, masukkan gak 1 tin air (guna tin sup campbell tu). Bukak balik api ye.
Kacau sampai hancur & tak ketul-ketul da~
Then masukkan cheese KRAFT.
Bila da cair, masukkan susu, gula 1 sudu dan sedikit garam.
Lepas tu masukkan lak ayam tadi tu... dan lada hitam.
Da masak~~~

Ops, pasta lak?

Pasta, wat cam kat sini ye.

Da masak tu, tuang sos/kuah ni atas pasta...tabur daun parsley kalau suke~

Nyum2~

Admin: Saya tak letak ayam pun...huhu

6 comments:

nelly said...

Nampak menyelerakan ...

Sunah Mohammad said...

heheh..memang menyelerakan~

T'nie on the Blog said...

dtg dr segmen Abg BEN..wah!!! minat yg sama...jemput dtg blog saya! saya pun ada buat wedges..huhu oh ya! follow awak! klu sudi..bole folo saya :)

Sunah Mohammad said...

hehe...wedges pun ade sebelum ni..:D

Dea said...

wah..sedap nye...;)

Sunah Mohammad said...

@Dea

hehe..lepas ni boleh buat, ye~

Author

authorHello, this food blog belongs to Sunah Sakura. I'm very fond of food. Nice food must be shared with others.
Learn More →



Blog Stats